آسمان پرستاره پرشیا

آسمان پرستاره پرشیا

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی

مذاکرات اتحادیه اروپا و اوکراین


مذاکرات اتحادیه اروپا و اوکراین

مذاکرات اتحادیه اروپا و اوکراین

مذاکرات اتحادیه اروپا و اوکراین گفت: سفر بدون ویزا به مبارزه با فساد بستگی دارد. سفیر اتحادیه اروپا و ” متی ماسیکاس ” رئیس هیئت اتحادیه ی اروپا در اوکراین با اشاره به موضوع مبارزه با فساد گفت: کمک مالی به اوکراین از صندوق بین المللی پول و همچنین سیستم سفر به اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا برای شهروندان اوکراینی به مبارزه با فساد در این کشور بستگی دارد.

مذاکرات اتحادیه اروپا و اوکراین

وی این اظهارات را در 13 نوامبر، پس از انتشار مقاله ای در اکونومیست با عنوان ” حمله ی دادگاه قانون اساسی اوکراین به قوانین ضد فساد ” در گزارشی نوشته شده در سایت ویزای شینگن عنوان کرد.

ماسیکاس در حساب توئیتر خود گفت: ثبات اقتصادی اوکراین با وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول تقویت می شود. اگرچه اوکراین در موضع خود ایستاده است تا 1.2 میلیارد یوروی دیگر هم از اتحادیه اروپا دریافت کند و از مزیت سفر بدون ویزا بهره ببرد اما کمک هر دو سازمان ذکر شده منوط به تصمیم اکراین در مورد مبارزه با فساد است.

اتحادیه اروپا پیش از این در تاریخ 3 نوامبر به اوکراین هشدار داده بود که باید فورا اصلاحات ضد فساد را بازگرداند، تا بتواند کمک مالی و سیستم سفر بدون ویزا در حوزه ی شینگن اروپا را دریافت کند.

مذاکرات اتحادیه اروپا و اوکراین

در 28 اکتبر 2020 ، چندین ماده از قانون اوکراین  ” در مورد جلوگیری از فساد ” و مسئولیت کیفری برای اعلام نادرست دارایی ها خلاف قانون اساسی این کشور اعلام شد. به گفته ی برخی از کارشناسان، این تصمیم دادگاه قانون اساسی اوکراین مانع مبارزه با فساد در اوکراین شد. با این حال تا امروز هنوز این موضوع حل نشده است.

در اوایل ماه جاری، رئیس جمهور اوکراین، ولدیمیر زلنسکی، گفت که اگر دولت این کشور اصلاحات ضد فساد را بازنگرداند، سیستم سفر بدون ویزا از اوکراین به اتحادیه اروپا در معرض تهدید خواهد بود.

زلنسکی تاکید کرد که اگر اوکراین قانون جدیدی را برای بازگرداندن اصلاحات تصویب نکند، اوکراین دیگر نمیتواند 5 میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول دریافت کند.در ماه سپتامبر سایت رسمی ویزای شینگن گزارش داد که اوکراین امکان از دست دادن 1.5 میلیارد دلار حمایت مالی از اتحادیه اروپا را دارد.

مذاکرات اتحادیه اروپا و اوکراین

علاوه بر این پس از تصمیم دولت اوکراین برای تعیین کمیسیونی که نامزدهای متقاضی برای تصدی سمت  “رئیس دادستانی تخصصی مبارزه با فساد “را تایید یا رد صلاحیت کند، خطر از دست دادن امکان سفر به حوزه ی شینگن بدون نیاز به ویزا برای اوکراین شدت گرفت.

کاتارینا ماترنووا، قائم مقام مدیر کل اداره کل سیاست همسایگی اروپا و مذاکرات گسترش، در ماه می، تاکید کرد که در مذاکرات اتحادیه اروپا و اوکراین، اتحادیه اروپا به دنبال تجدید نظر در سفر بدون ویزای اوکراین به کشور های حوزه ی شینگن نیست.

رزروبلیط ارزان کیف از اپ آسمان پر ستاره پرشیا
دیدنی های روسیه
هتل های روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات

  • انتشار در: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ,
  • نویسنده: مریم خندق آبادی
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
  • لینک کوتاه مطلب : https://www.apstour.com/?p=112186

شبکه های اجتماعی ما

تماس با آژانس

02122887100

پشتیبانی 24 ساعته