آسمان پرستاره پرشیا

آسمان پرستاره پرشیا

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی

مهاجرت غیر قانونی به اروپا


مهاجرت غیر قانونی به اروپا

مهاجرت غیرقانونی به اروپا

مهاجرت غیر قانونی به اروپا در ماه اکتبر 19 درصد کاهش یافت: آژانس حفاظت مرزی اتحادیه اروپا ( فرانتکس ) در آخرین گزارش خود اعلام کرد تعداد افرادی که اقدام به ورود غیر قانونی به مرز های خارجی اروپا را داشته اند در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل 19 درصد کاهش یافته است.

به گزارش فرانتکس در ماه های اولیه ی سال 2020 تعداد مهاجرت غیر قانونی به اروپا از مرز های خارجی اروپا با 21 درصد کاهش به 87500 بار رسیده است. این آژانس کاهش ورود به مرز های خارجی اروپا را بیشتر به دلیل افت قابل توجه تعداد ورودی های مسیر های شرقی و غربی مدیترانه ای می داند.

مهاجرت غیر قانونی به اروپا

آنگونه که گزارشات مشخص کرده اند تعداد مهاجرت غیر قانونی به اروپا در جزایر قناری اسپانیا در اکتبر سال جاری 10 برابر ( 5300 بار ) بیشتر از همین ماه در سال گذشته بوده است.در ده ماه اول این سال، در کل 11400 نفر قصد ورود غیرقانونی به جزایر قناری را داشته اند.

بیشترین ورود ثبت شده در ابتدای ماه اوت بوده است و بیشترین افرادی که قصد ورود داشته اند شهروندان کشورهای صحرای جنوبی بوده اند.طبق آخرین آمار فرانتکس، در ماه اکتبر تلاش های مهاجرت غیر قانونی به اروپا برای ورود به اروپا از مسیر مدیترانه ی مرکزی 29 درصد ( به تعداد 3000 بار عبور از مرز های غیرقانونی ) نسبت به ماه سپتامبر کاهش یافته است.

در طی ده ماه ابتدایی سال 2020، بیش از 28400 نفر تلاش کردند تا از طریق دریای مدیترانه ی مرکزی به طور مهاجرت غیر قانونی به اروپا عبور کنند. اکثر افرادی که در این مسیر شناسایی شدند شهروندان تونس و بنگلادش بودند.

مهاجرت غیر قانونی به اروپا

در مورد مسیر مدیترانه غربی، مجموعا 1800 نفر ثبت شده اند که در ماه اکتبر از این راه به صورت غیر قانونی عبور کرده اند، این تعداد حاکی از کاهش 37 درصدی تعداد عبور های غیرقانونی از این مسیر نسبت به ماه قبل است.

در واقع عدد کلی این افراد در ده ماه ابتدایی سال 2020 ، 13400 نفر می باشد که 37 درصد از همین مدت زمان در سال گذشته کمتر است. دو سوم از کل افراد ردیابی شده را الجزایری ها تشکیل میدهند، در حالیکه مراکشی ها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده اند.

طبق گزارش فرانتکس در ماه اکتبر نزدیک به 1050 نفر ( 25 درصد کمتر از ماه سپتامبر ) از طریق مسیر مدیترانه ی شرقی قصد مهاجرت غیر قانونی به اروپا را داشته اند. اکثر تلاش ها در مرز زمینی شناسایی شد و ناکام ماند. تعداد عبور های غیرقانونی شناسایی شده در این مسیر از ماه ژانویه تا اکتبر امسال سه چهارم ( 1700 بار ) کاهش یافته است.

مهاجرت غیر قانونی به اروپا

شهروندان افغانستان ، سوریه و همچنین کسانی که از ترکیه می آیند بیشترین تعداد مهاجرانی را تشکیل می دهند که قصد مهاجرت غیر قانونی به اروپاو منطقه مدیترانه شرقی را داشتند.

در بالکان غربی، در ماه اکتبر، 3500 مورد مهاجرت غیر قانونی به اروپا گزارش شده است که این تعداد نسبت به ماه سپتامبر بیشتر از یک سوم افزایش داشته است.در این گزارش تأکید شده است: “در ده ماه نخست امسال ، بیش از 19،700 مهاجرت غیر قانونی به اروپا با کشورهای بالکان غربی شناسایی شده اند که بیش از دو برابر کل ده ماه ابتدایی سال 2019 است”.

به گزارش فرانتکس، بیشترین تعداد افرادی که در مسیر بالکان غربی شناسایی شده اند سوری و افغان بوده اند. آژانس حفاظت مرزی اتحادیه اروپا در گزارش قبلی خود تاکید کرده است که در ماه سپتامبر، تعداد افرادی که از جوامع بین الملل قصد مهاجرت غیر قانونی به اروپا را داشته اند، نسبت به ماه اوت 19 درصد ( 10900 بار ) کاهش یافته است.

به عبارت ساده تر مهاجرت غیر قانونی به اروپا 10900 بار کاهش یافته است.ارسال 70%کل هزینه تور زمان رزرواسیون ضروری و در غیر اینصورت رزرو ارسالی تأیید نمی باشد.

رزروبلیط ارزان اروپا از اپ آسمان پر ستاره پرشیا
دیدنی های اروپا
هتل های اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات

  • انتشار در: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ,
  • نویسنده: مریم خندق آبادی
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه
  • لینک کوتاه مطلب : https://www.apstour.com/?p=112240

شبکه های اجتماعی ما

تماس با آژانس

02122887100

پشتیبانی 24 ساعته